+31 6 14 594 153 info@vandiestgroep.nl

Wekelijks bezoek ik een groot aantal bestaande- en potentiële klanten, mijn kracht als betrokken- tussenpersoon en onderscheidende factor t.o.v. direct writers, banken en veel collega tussenpersonen.
Met meer dan 30 jaar ervaring sta ik nog regelmatig versteld van zaken en denk ik “hoe bestaat het of wat ben ik blij dat ik deze mensen met hun verzekeringen mag helpen”

Voorbeeld:
Onlangs was er bij een relatie ingebroken. Bij deze mensen was een behoorlijke hoeveelheid cash geld en veel dure horloges uit huis gestolen. Helaas dekken veel verzekeringen maximaal € 1.000,- aan cash geld en € 6.000,- aan kostbaarheden. Daarnaast moet de klant ook aan kunnen tonen- en aannemelijk kunnen maken dat deze zaken ook daadwerkelijk aanwezig- en gesloten waren.
Tip:
Zorg dat u nooit (te)veel geld in huis hebt, berg uw bezittingen op in een kluis, fotografeer alles, bewaar aankoop- en/of taxatiebewijzen en als u voor meer dan € 6.000,- aan sieraden bezit, sluit een kostbaarhedenverzekering af. Toon braakschade aan d.m.v. een politierapport en foto’s, zorg dat u beveiligingscertificaat ( politie keurmerk veilig wonen) of een goedgekeurd alarm heeft. Camerabeelden kunnen ook zeer handig zijn.

Voorbeeld:
in de praktijk kom ik zeer regelmatig tegen dat (potentiële) klanten soms jarenlang dubbel en onlangs zelfs driedubbel verzekerd zijn. Dit kost handenvol geld en als het opzettelijk gebeurt, is het nog strafbaar ook.
Tip:
Laat uw verzekeringsportefeuille regelmatig controleren door een Wft erkent – verzekeringsadviseur. Ik doe dit graag en vrijblijvend voor u.

Voorbeeld:
Ook kom ik regelmatig tegen dat een (potentiële) klant denkt dat hij ( voldoende) verzekerd is, maar na controle blijkt dat polissen niet meer actueel- of zelfs niet eens afgesloten zijn. Dit brengt grote risico’s- en teleurstellingen met zich mee mocht zich een schade voordoen.
Tip:
Ook hier geldt, laat uw verzekeringsportefeuille regelmatig controleren door een Wft erkent – verzekeringsadviseur. Ik doe dit graag en vrijblijvend voor u.

Voorbeeld:
Gelukkig zijn mijn klanten goede betalers. Heel soms komt het voor dat een automatische incasso gestorneerd wordt. Als dit een enkel keertje gebeurd is dit geen ramp. Maar bedenk wel als u langer dan 1 maand achterloopt met uw betalingen heeft u officieel geen dekking meer en riskeert u incassokosten van de maatschappij.
Tip:
Mocht een betaling een keer niet goed gaan of er doen zich andere financiële problemen voor, neem direct contact met mij op. Als u mij tijdig informeert, valt er vaak nog wel wat te regelen. Maar wacht niet te lang!!

Bron: Michelle van Diest, Van Diest Verzekeringen 06 14 594 153

Share This